annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

A7R4

profile.country.BE.title
ginver
Lid

A7R4

Als ik een ongecomprimeerd RAW bestand fotografeer zijn de afmetingen van mijn bestand 4160x6240 en heb ik een bestand van 53 mb. waar zijn mijn 60mljn pixels waarvoor ik betaald heb, doe ik iets verkeerd?

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @ginver 

 

Is je camera per ongeluk in aps-c size terecht gekomen misschien? 

 

Groet,

Antonette

profile.country.BE.title
ginver
Lid

Nee aps-c staat uit, wat er ook vreemd is dat mijn camera iedere keer in MF opstart

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Al een keer de camera-instellingen gereset? In het ergste geval kan je ook je camera initialiseren maar dan ben je ook je knopinstellingen enzo kwijt. 

Opstarten in MF doet de camera als er geen lens op zit bij mijn weten. Misschien zit de lens er niet helemaal goed op?

Is de lens wel een FE lens? (Voor alle zekerheid)

 

Groet,

Antonette

profile.country.BE.title
ginver
Lid

Ja ik heb dit gedaan en hij start terug op in AF, ik heb enkel Sony lenzen, nu nog zoeken naar mijn 60 mljn pixels

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Sony heeft aps-c en fullframe lenzen. Ik ben al eerder mensen tegenkomen die daar per ongeluk zich in vergist hadden omdat het dezelde maat is qua aansluiting. Dat het een Sony lens is en erop past wil niet zeggen dat het fullframe is. 

Als je camera op raw en uncompressed staat zou ik het verder zo op afstand niet weten en kun je het beste er even iemand naar laten kijken. Weet niet of je m bij een fysieke winkel gekocht hebt? Daar kunnen ze het vast even nakijken. 

Groet!

Antonette