annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

A6300 Trigger met 2 flitsers synchroniseren

profile.country.BE.title
smetje1
Nieuw

A6300 Trigger met 2 flitsers synchroniseren

Hallo, 

 

Ik ben in het bezit van een A6300. 
Om extern te flitsen (metz 44 en mets 52) gebruik ik een 'pixel pawn' trigger met 2 ontvangers. 

Als ik 1 flits gebruik werkt het oké maar met 2 flitsers en simpelweg op de stand 'auto' is het beeld wit of totaal overbelicht. Ik vermoed dat het probleem in de synchronisatie zit maar heb al alle flitsstanden geprobeerd, zonder resultaat. 

 

Iemand hiermee ervaring? 

 

 

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Je geeft aan meedere dingen te hebben geprobeerd. Probeer zo duidelijk mogelijk aan te geven wat en hoe je dit geprobeerd hebt. Dan kan men je gerichter voorzien van advies. 

 

Dan geven de twee flitsers samen te veel licht. Dit kun je regelen per flitser. Flits compensatie aanpassen zie handleiding van je flitsers. 

 

Uitleg over flitsen

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Met 1 flitser kan de camera nog 'bedenken' wat het licht gaat zijn en daar rekening mee houden.

Je zult met twee flitsers en de pixel pawn zelf je camera moeten gaan instellen. Op de automaatstand kan dit niet gaan werken.

Gelukkig is het ook niet heel moeilijk om hier zelf mee aan de slag te gaan. Ik zou je wel adviseren om eerst met een flitser te oefenen.