annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

1-12-2019 prachtige dag voor fotografie

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

1-12-2019 prachtige dag voor fotografie

Collega fotografen,

wat een prachtige dag was het vandaag 1 dec 2019 voor natuurfotografie. De start van de klimatologische winter is er eentje dit jaar! Ik ben veel aan de kusten te vinden en de luchten en lichtinval vandaag was er eentje om in te lijsten. Zelf heb ik eind 70-er jaren drie jaar op Terschelling gewoond en ik ging dus zo'n qua beleving 40 jaar terug in de tijd vandaag langs de IJsselmeer kust en waddenkust. Het begon al in de ochtend, het waterige zonlicht over het IJsselmeer bracht me tot stoppen, ergens midden op de afsluitdijk. Even de alarmlichten van de Cali aan want deze situatie vroeg om een foto!

 

winterzon ijsselmeer klein.jpg

vervolgens een dagje in Fryslan doorgebracht en zo rond 15.30 terug. Maar ondertussen een schuin oogje op de wederom schitterende lucht en wolkpartijen en dus voordat we de dijk der dijken weer overgingen een stop langs de Waddenzee kust. Zelfs tijdens het fotograferen bleef ik vrijwel ademloos kijken hoe de lichtsituatie bijna per minuut veranderde! Geniet met me mee;

 

Winterwad 01-12-2019Winterwad 01-12-2019

 

winterwad_3-2.jpg

 

en dit alles vrijwel rechtstreeks uit de Sony A7iii, geen LightRoom of andere tricks, gewoon overzetten naar JPG.

(De software kon er o.a. in standje auto gewoon niet mee omgaan...resultaten werden alleen maar slechter qua sfeer, gevoel en beleving en ik wist/weet nog duidelijk hoe het er werkelijk uitzag)

Wat toch een geweldige serie camera's tegenwoordig van Sony! Pakweg 10-15 jaar geleden had je dit gewoon niet kunnen maken, al helemaal niet uit de hand! 

 

Ik ben zeer benieuwd of andere fotografie liefhebbers nog onderweg geweest zijn (en foto's hebben gemaakt) op deze toch speciale "licht"- en windstille dag. Dan natuurlijk ook de uitdaging om dit te tonen! En weet, alleen jij kunt beoordelen wat je mooi vindt! Dus kom er maar mee voor de dag 😉

 

grt Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Prachtig Sybe!

 

Ik ga eerlijk zeggen dat ik niet eens een camera heb vastgehouden vandaag. 😁

profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Heel mooi Sybe! :slight_smile:

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

@Sybe,

zag je foto op 500px voorbij komen. Moest er een van vorig jaar tegenover zetten vanaf de Dijk der dijken😋...

1 september 2018, start meteorologische herfst ...

 

20180901-08416-A7R1 Adobe verscherpt rechtgetrokken verkleind.jpg

En eerlijk gezegd, gisteren niet op pad geweest...

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Zag het Harm, dank voor je kudootje! Vind overigens die mij mooier 😁😉

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Tssss...

 

 

 

 

 

 

😉

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek